მთავარი » სტატიები » Мои статьи

მფრინავი ადამიანი

ჯამპი _ ასე ვეძახოდით ჩვენ, იმ ექსპერიმენტებს დედამიწაზე ჰაერში ხტუნვაზე: ხიდან, მთიდან, გაშენებული კონსტრუქციიდან, ძეგლიდან, ტექნიკური საფრენი აპარატიდან და სხვა. სახელწოდება გამომდინარეობს თუთის ხის (ბჟოლა) მეგრული დასახელებიდან _ ჯამპი http://en.wikipedia.org/wiki/Morus_(plant), რომელიც შემორჩა ექსტრიმალური სპორტის ამ სახეობის ოფიციალურ   რეგისტრაციაში: http://en.wikipedia.org/wiki/BASE_jumping
მსოფლიოში ამ ტრიუკის ერთერთი პირველი შემსრულებელი და ფუძემდებელი იყო:
_ მელენტი გრიგორისძე ლაგვილავა (1919–1996);
_ მისი უფროსი შვილი მელორი მელენტისძე (1946–2004) იაპონიის იმპერატორის სუმოს სპორტის http://www.sumo.or.jp სახეობის თასის გათამაშების წევრი {წონის მოსამატებლად ჭამდა ვეშაპის ქონს http://lag-vi-lava.ucoz.org/news/neobitaemyj_ostrov/2013-03-26-21} და „დოსააფის" [ДОСААФ– http://en.wikipedia.org/wiki/DOSAAF ] ყველა სახეობის შეჯიბრების მონაწილე;
_ მე, უმცროსი _ გია მელენტისძე. ადამიანის ფიზიკური შესაძლებლობის წარმოდგენის ასეთი მეთოდი ანუ თვითდარწმუნება, რომ შენ გაქვს ბუნებრივად ჩანერგილი ფრენის უნარი, თავიდან მიეკუთვნებოდა ღია „ცისქვეშა ცირკის" ატრაქციონს; შემდეგ მისი პროფილური განვითარებით მოხვდა სპორტის პროფესიონალირ სახეობათა სიაში.  ვთლი რომ, საავტორო უფლება დამფუძვნებელს უსამართლოდ დაეკარგა, ისევე როგორც სხვა ბევრი ღირშესანიშნავი იდეა კომუნისტურ რეჟიმში, რომელიც ეკუთვნის ძველი დინასტიური კეთილშობილი ოჯახების წარმომადგენელ გვარიშვილებს. ტრიუკს ვაკეთებდით საოჯახო იერარქიით, ჯერ ჰერში ხტებოდა რომელიმე სიმაღლიდან მამაჩემი მელენტი, მას მიზდევდა უფროსი ძმა და მე. ამისათვის საჭირო იყო ორი მთავარი გარემოება, საკმარისი ვერტიკალური სიმაღლე დედამიწის ატმოსფეროში და ქარის სიჩქარე (მეტრი/წამში). ტანვარჯიში ანუ ტრენიროვკა, პირადად მე დავიწყე ხტუნვით ბჟოლის ხის {მეგრულად: ჯამპშე} ტოტებიდან მიწაზე. რითი დაიმსახურა ამ ხემ ჩვენი არჩევანი? ვისაც აქვს გასინჯული მისი ნაყოფი მან იცის, რომ ის გემრიელია და მისი ფოთოლი გამოიყენება აბრეშუმის წარმოებაში; ფოთოლით იკვებება აბრეშუმის ჭია {ანჭი}, რომლის ზრდის პროცესის დასასრულში მისი „პარკიდან" ჩნდება დიდი შავი პეპელა ანუ ქვეწარმავალი ჭიაყელიდან გარდაიქმნება მფრინავ არსებად. http://en.wikipedia.org/wiki/Silk  რაშიც გამოიხატება აბრეშუმის პროცესის მაგიური ტრანსფორმაციის არსი. ჩვენი სპეცკოსტიუმი (ტრიკოეკიპიროვკა) მზადებოდა ნატურალური აბრეშუმისაგან, რომლის მოდელში შედიოდა ტანის ზომაზე მორგებული ფრთები. ტოტებმოჭრილი ხე „ჯამპი" წარმოადგენდა კარგ ტრენაჟორს გადმოსახტომად სხვადასხვა სიმაღლიდან მიწაზე. მზე და მთვარე, ის ციური სხეულებია სადაც მოხვედრის სურვილი განაპირობებს ცივილიზაციის მოაზროვნე განვითარებას _ მეგრულად: „ბჟა დო თუთა", რაც უდებს გრამატუკულ ფუძედ აბრეშუმის ხის სახელწოდებას ბჟოლა და თუთა. ამ მცენარის ნაყოფიერებას უნდა მიეცა მაგიური ძალა პატრონისათვის მთვარეზე და მზეზე გასაფრენად. მშობლიური კავკასიონის ქედი და შავი ზღვა წარმოადგენდა ჩვენი ოჯახის საწვრთნელ ბაზას, როდესაც ვცხოვრობდით ქ. გაგრის ხეივნის საგვარეულო მამულში. სსრკ–ს დროს მისი განაშენიანებული ტერიტორია კომუნისტებმა მიაწერეს ოლიმპიურ სპორტკომიტეტს; მაგრამ ძველი მეფისდროინდელი სტუმრიანობა ვერ მოსპეს. ევროპის სამეფო დინასტიის ოჯახების წევრები, იყვნენ ჩვენი საქმიანობის თანამონაწილეებიც და მაყურებლებიც, ვისაც შეუძლია ოფიციალურად დაამოწმოს აერონავტიკის დარგში წარმატებული აეროდინამიკური ცდების შესრულების ფაქტი. ხეივნის მამულში არსებული გრაფ ცეპელინის დირიჟაბლების აეროპორტი ამტკიცებდა ჩვენი გვარის ისტორიულ მიდრეკილებას ჰაერთნაოსნობისაკენ და საერთოდ ფრენის სურვილს. ადამიანის აეროდინამიკური თვისებების შესწავლა, დამოკიდებულია უშუალოდ პრაქტიკულ ექსპერიმენტაბზე; მისი კომპლექსური განხორციელების ბრწყინვალე მაგალითია, ჩვენს მიერ ჩატარებული ცდები ექსტერემალურ პირობებში. რაც ამტკიცებს, რომ ადამიანს შეუძლია ფრენა გარკვეულ პირობებში დამატებითი ტექნიკური ხელსაწყოების დაუხმარებლად. ასე მაგალითად, ლაგვილავა მელენტის მიერ შესრულებული იყო ნახტომები „ჯამპი" აბრეშუმის ქსოვილის ფრთებიანი კოსტიუმით: აშშ_ თავისუფლების ქანდაკებიდან ოკეანეზე, ნიუ–იორკში; საფრანგეთში _ ეიფელის კოშკიდან, პარიზში; სსრკ _ ოსტანკინოს ანძიდან, მოსკოვში; ნორვეგიაში _ ტროლლების კლდიდან; დიდ ბრიტანეთში _ სტრატოსტატიდან კარდონის ყუთაბში; ესპანეთში _ მონსერადის მთებში ბეტმენის გამოქვაბულში და სხვა. ბოლო განვიხილოთ დეტალურად, რადგან 21–საუკუნის ვიდეოტექნიკამ, ჩვენი მე–20 საუკუნის ექსპერიმენტალური ტრიუკის კურსით, მისცა შესაძლებლობა განმეორებელ შემსრულებელ ალექსანდერ პოლლის გადაეღო თავისი ფრენის ფაქტი: _ როგორ ფიქრობთ, ასეთი რამე უბრალო მოყოლით ან ბელეტრისტუკური ტექსტით დაწერილი მარტივად დასაჯერებელია? ეს ტრიუკი ჩვენ შევასრულეთ 1980 წლამდე, შემდეგი შემადგენლობით და ორგანიზაციით: შემსრულებლები ლაგვილავა მელენტი, მელორი, გია; სატრანსპორტო საშუალება დირიჟაბლი, პილოტი კარლ–XVI ბერნადოტი, შვედეთის მეფე; გეოგრაფიულ ადგილმდებარეობაზე პასუხისმგებელი პირი ხუან კარლოს - I ბურბონი, ესპანეთის მეფე. გაკეთებული იყო ორი ძირითადი ადამიანის სხეულის უკონსტრუქციო პილოტაჟის ილეთი, გაფრენა ბეტმენის გამოქვაბულის ხვრელში და მიზანის გადაჭრა ხანჯალით თავისუფალი ვარდნის პიკირებისას... წარმოდგენას ესწრებოდა ხორხე ბაგრატიონი (1944–2008). უფრო დაზუსტებით მარკიზ სამარანჩის დოკუმენტაციაში. http://www.olympic.org
 
მფრინავი ციყვი – ცხოველი, რომელსაც ჩვენ ვაკვირდებოდით დედამიწის სამხრეთ ნახევარსფეროს კუნძულ ტასმანიაზე, მისი ფრენის ტექნკის გამოსაყენებლად ადამიანისათვის. ჩანთოსანი ცხოველის ტანის მოდელით, აბრეშუმის ქსოვილისაგან შეიკერა კოსტიუმი, რომელიც პირველად ჩემთან ერთად მცირეწლოვან ასაკში ეცვა, ჯანეთ ჯოზეფის ასული ჯექსონს http://www.janetjackson.com ; რაც გამოყენებული იქნა „მფრინავი ციყვის" ანალოგიურად, ადამიანის ტანვარჯიშის ნახტომების შესასრულებლად და სანახავოებრივი წარმოდგენის დადგმებისათვის შოუბიზნესში.
აეროდინამიკა (ძვ. ბერძნ. ἀηρ – ჰაერი და δύναμις – ძალა) — ჰიდროაერომექანიკის ნაწილი, რომელიც შეისწავლის აირის მოძრაობის კანონებს და აირის მიმართ მოძრავი სხეულების ზედაპირზე წარმოქმნილ ძალებს. აეროდინამიკა განიხილავს ბგერამდელი, ანუ 340 მ/წმ-მდე (1200 კმ/სთ) სიჩქარით მოძრაობას. აეროდინამიკის ერთ-ერთი ძირითადი ამოცანაა უზრუნველყოს საფრენი აპარატების დაპროექტება მათზე მოქმედი აეროდინამიკური ძალების გაანგარიშების მეთოდებზე დაფუძნებით. აეროდინამიკა დამოუკიდებელ მეცნიერებად XX საუკუნის დასაწყისში ჩამოყალიბდა ავიაციის განვითარებასთან დაკავშირებით, თუმცა ჰიდროდინამიკის ზოგადი განტოლებანი, რომელთა კერძო სახეს აეროდინამიკის განტოლებები წარმოადგენს, ჯერ კიდევ ჟ. ლაგრანჟმა http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph-Louis_Lagrange  , ლ. ეილერმა, ჯ. სტოქსმა, მ. ნავიემ და სხვ. დაადგინეს.
ЛИТЕРАТУРА:
1) ЛАГРАНЖЪ ФЕРДИНАНДЪ «РЕФОРМА ФИЗИЧЕСКАГО ВОСПИТАНIЯ».
«Было время, когда заботились только об одном физическом воспитании ребёнка и молодого человека, даже в высших классах общества. Мужчина благородного происхождения обучался верховой езде, искусству владеть оружьем и различными телесными упражнениями, при полном забвений научного и литературного образования. Это было время, когда благородный рыцарь, не умея даже написать своего имени, подписывал акты и договоры, царапая по пергаменту остриём своего меча. Но по мере того, как социальная роль мускульной силы становилась всё меньше и меньше, падало также значение телесных упражнений, и умственное воспитание стало постепенно одерживать верх над физическим. Наконец, благодаря безпрерывному прогрессу науки и их практическому применению, значения физических способностей сделалось до того второстепенным, что сила и ловкость стали делом роскоши даже с точки зрения личной безопасности и защиты страны.»
Международная Библiотека №24. 1895 г.
2) ЛАГранж Жозеф (Джузеппе) Луи (Луиджи) «Аналитическая Механика»: Том-I, СТАТИКА, ДИНАМИКА; Том-II, ДИНАМИКА (продолжение).
-ПРЕДИСЛОВИЕ АВТОРА-
«Существует уже много трактатов о механике, но план настоящего трактата является совершенно новым. Я поставил себе целью свести теорию механики и методы решения связанных с нею задач к общим формулам, простое развитие которых даёт все уравнения, необходимые для решения каждой задачи. Я надеюсь, что способ, каким я постарался этого достичь, не оставит желать чего-либо лучшего. Кроме того, эта работа принесёт пользу и в другом отношений: она объединит и представит с одной и той же точки зрения различные принципы, открытые до сих пор с целью облегчения решения механических задач, укажет их связь и взаимную зависимость и даст возможность судить об их правильности и сфере их применения. Я делю эту работу на две части: СТАТИКУ, или теорию равновесия, и ДИНАМИКУ, или теорию движения; в каждой из этих частей я отдельно рассматриваю твёрдые и жидкие тела.»
 ОТДЕЛ ПЕРВЫЙ. О РАЗЛИЧНЫХ ПРИНЦИПАХ СТАТИКИ.
СТАТИКА – это наука о равновесии сил. Под силой мы понимаем, вообще говоря, любую причину, которая сообщает или стремится сообщить движения телам, к которым мы представляем себе её приложенной; поэтому силу следует оценивать по величине движения, которые она вызывает или стремится вызвать. Равновесие получается в результате уничтожения нескольких сил, которые борются и взаимно сводят на нет действие, производимое ими друг на друга; статика имеет своей целью дать законы, согласно которым происходит это уничтожение. Эти законы основаны на общих принципах, которые можно свести к трём: принципу - рычага, принципу - сложения сил и принципу - виртуальных скоростей.
1. Архимед, единственный из древних, оставивший нам теорию равновесия в двух своих книгах «De aequiponderantibus» или «De planorum aequilibriis», является автором принципа рычага.
Ж. Лагранж, т. I. стр.17.
О РАЗЛИЧНЫХ ПРИНЦИПАХ ДИНАМИКИ.
ДИНАМИКА – это наука об ускорениях и замедляющих силах и о переменных движениях, которые они должны вызвать. Это наука целиком обязана своим развитием новейшим учёным, и Галилей является тем лицом, которое заложило первые её основы. До него силы, действующие на тела, рассматривали только в состояний равновесия, и хотя ускоренное падение твёрдых тел и криволинейное движение брошенных тел не могли приписать какой-либо причине, кроме постоянного действия тяжести, тем не менее никому до Галилея не удалось определить законов этих повседневных явлений – несмотря на то, что причина их столь проста. Галилей первый сделал этот важный шаг и этим открыл новый и необозримый путь для прогресса механики. Его открытие было изложено и развито в работе озаглавленной: «Беседы и математические доказательства, касающиеся двух новых наук.» {Discorsi e dimonstrazioni matematiche intorno a due nuove scienze. (появившиеся впервые в Лейдене в 1963 г.)}. Однако у современников эта работа не доставила Галилею столько славы, сколько открытия, произведённые им на небе; в настоящее же время она составляет наиболее надёжную и существенную часть славы этого великого человека.
Открытие спутников Юпитера, фаз Венеры, солнечных пятен и т.д. потребовало лишь наличия телескопа и известного трудолюбия, но нужен был необыкновенный гений, чтобы открыть законы природы в таких явлениях, которые всегда пребывали перед глазами, но объяснения которых тем не менее всегда ускользало от изысканий философов.
Ж. Лагранж, т. I. стр. 292. КЛАССИКИ ЕСТЕСТВОЗНАНИЯ. Государственное издательство технико-теоретической литературы СССР_1950 г.
3) Тюлина Ирина Александровна; Издательство «Наука» 1977 г.
Жозеф Луи ЛАГранж ( жил 1736 – 1813 = 77лет.)
Жизненный путь: Лагранж рано вступил в переписку с крупнейшими математиками того времени, в частности с Эйлером. Первое письмо Лагранжа к Эйлеру было датировано только днём и месяцем, без указания года. Установлено*, что оно относится к 1754 г., так как в нём между прочим спрашивалось об обстоятельствах смерти Христианина Вольфа, весьма влиятельного немецкого учёного, который умер в апреле 1754 г. В этом письме Лагранж излагал свой предложения о выражении производной n-го порядка произведения x·y по аналогии с биноминальным разложением.
В апреле 1756 г. Эйлер спрашивает 20-летнего Лагранжа, нет ли у него желания переехать на работу в Берлин. Эйлеру очень хотелось работать в личном общений с Лагранжем. Однако это ещё не было официальным приглашением в Берлинскую (или Прусскую) академию. Такие дела формально решались президентом академии П. Л. Мопертюи, а на самом деле – фактическим куратором академии, самим королём Фридрихом – II. (стр. 8)
* W.Lorey. J. L. LAGrange.- "Journ. Die reine und angew. Math.”, 1936, Bd. 175, H. 4, S. 227. 

 http://en.wikipedia.org/wiki/Aerodynamics   § განცხადება_ინსტრუქტორი პრაქტიკული გამოცდილებით დაგეხმარებათ: ჰაერში ფრენის საიდუმლოს ათვისებას სპეციალური ეკიპიროვკით ან უჰაერო სივრცის კოსმოსში აერონავტიკის ტექნიკური მოწყობილობით.

Skype: LAG*

                                     

       

 
კატეგორია: Мои статьи | დაამატა: Astronavigator (01.05.2013)
ნანახია: 1173 | რეიტინგი: 0.0/0
სულ კომენტარები: 0
avatar

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam viverra in dui sit amet consequat.

- John Doe, creative director

Praesent vestibulum commodo mi eget congue. Ut pretium vel lectus vel consectetur.

- John Doe, creative director

Etiam quis aliquam turpis. Etiam in mauris elementum, gravida tortor eget, porttitor turpis.

- John Doe, creative director

Lorem ipsum
Neque id cursus faucibus, tortor neque egestas augue, eu vulputate magna eros eu erat
Neque id cursus faucibus, tortor neque egestas augue, eu vulputate magna eros eu erat. Curabitur pharetra dictum lorem, id mattis ipsum sodales et. Cras id dui ut leo scelerisque tempus. Sed id dolor dapibus est lacinia lobortis.
Learn more